Klaudia Ruszkowska

Polityka Prywatności HolliMedica

I. Informacje ogólne

1. [Serwis]
Serwis pod adresem https://www.klaudiaruszkowska.pl/ jest prowadzony przez HolliMedica Klaudia Ruszkowska.
2. [Polityka]
Niniejsza Polityka prywatności (dalej: „Polityka”)  przedstawia informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych w Serwisie.

3. [Administrator]
Administratorem Twoich danych osobowych  przetwarzanych w Serwisie jest  HolliMedica Klaudia Ruszkowska, adres: ul. Ignacego Paderewskiego 130, 04-438 Warszawa, posiadająca numer NIP: 9522209577. Z Administratorem możesz skontaktować się pod adresem email: hollimedica@gmail.com
4. [Bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych]
Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z  przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm., dalej: RODO”) oraz Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).

5. [Informacje o Użytkownikach]
Serwis przetwarza informacje o osobach odwiedzających Serwis, w tym korzystających z funkcjonalności Serwisu poprzez:

– wprowadzenie danych w dostępnych w Serwisie formularzach (dalej: „Użytkownicy”);
– dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz podane w komunikacji e-mailowej;
– zapisywane w urządzeniach końcowych pliki cookie (tzw. “ciasteczka”);
– dotyczące ich aktywności w Serwisie i gromadzone w logach serwera, w tym parametry połączenia (oznaczenie czasu, adres IP) w zakresie niezbędnym do administrowania Serwisem; dane te nie służą identyfikacji użytkowników.

6. [Bezpieczeństwo]
Administrator szanuje prawo do prywatności i dba o bezpieczeństwo danych. W tym celu używa m.in. bezpiecznego protokołu szyfrowania komunikacji (SSL) oraz adekwatnych środków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych.

7. [Dobrowolność]
Serwis zbiera wyłącznie informacje podane dobrowolnie przez Użytkowników.

 II. Przetwarzanie danych osobowych w Serwisie

 1.   [Dobrowolność]
Administrator zbiera wyłącznie informacje podane dobrowolnie przez Użytkownika. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza.

2.   [Formularz kontaktowy]
Dane osobowe przekazane w formularzu kontaktowym Administrator przetwarza w celu odpowiedzi na wiadomość i prowadzenia komunikacji, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w postaci komunikacji lub obrony albo dochodzenia ewentualnych roszczeń na skutek tej komunikacji.
Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Administrator przechowuje te dane przez czas niezbędny do prowadzenia komunikacji w związku z przesłaną wiadomością, a po tym czasie może je przechowywać także przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.

3.   [Zapis na wizytę]
Dane osobowe przekazane w celu zapisu na wizytę za pośrednictwem udostępnionego w Serwisie kalendarza Administrator przetwarza w celu zapisu na wizytę na podstawie niezbędności do zawarcia i wykonywania umowy świadczenia usług oferowanych przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit b RODO).  Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do dokonania zapisu na wizytę. Administrator przechowuje te dane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.

4.   [Newsletter]
Dane osobowe przekazane w celu zapisu do newslettera Administrator przetwarza w celu
przesyłania newslettera na podstawie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit a RODO). Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania newslettera. Udzielona zgoda może być w każdym czasie cofnięta bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Administrator przechowuje te dane przez okres prowadzenia newslettera lub do czasu cofnięcia zgody.

5.   [Odbiorcy danych]
Przekazane Administratorowi dane podlegają udostępnieniu lub powierzeniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie w granicach prawnie dozwolonych. Administrator może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez Serwis upoważnionym organom na podstawie zgodnych z
prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania.

Dane podane w formularzach mogą być przekazane podmiotom technicznie realizującym niektóre usługi, np. w ramach obsługi informatycznej lub też innych podmiotów, z którymi w tym zakresie Administrator współpracuje.

Dane przekazywane przez użytkowników Serwisu lub w ramach komunikacji Administrator ma prawo ponadto przekazywać tylko tym odbiorcom, którzy będą posiadać stosowne upoważnienia w związku ze świadczeniem na rzecz Administratora usług niezbędnych do realizacji celu przetwarzania, w tym usług informatycznych, w tym dostawcom systemów i narzędzi do zapisywania wizyt, prowadzenia kalendarza i przechowywania danych. Serwis ZnanyLekarz.pl (ZnanyLekarz sp. z o.o., ul. Kolejowa 5/7, 01-217 Warszawa) jest oddzielnym administratorem danych osobowych osób, które zapisały się na wizytę przez ten serwis i jako podmiot przetwarzający może być dostawcą systemów i narzędzi do zapisywania wizyt, prowadzenia kalendarza i przechowywania danych na zlecenie Administratora i w celach przetwarzania danych przez Administratora. Personel Administratora może mieć dostęp do powyższych danych wyłącznie na podstawie upoważnienia i przy zobowiązaniu się do zachowania poufności.

III. Przetwarzanie innych danych

 Poza danymi przekazanymi w formularzach Administrator przetwarza również:

1.   [Komunikacja]
Dane przekazane w ramach komunikacji telefonicznej, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub tradycyjnej. Podanie danych w tym celu jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość lub prowadzenia komunikacji. Dane te Administrator przetwarza na podstawie prawnie uzasadnionego interesu w postaci komunikacji lub wynikającym z treści korespondencji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Administrator przechowuje te dane przez okres trwania komunikacji, a po tym czasie może je również przetwarzać przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. Dane te Administrator może przekazywać jedynie podmiotom świadczącym dla niego usługi niezbędne do prowadzenia komunikacji, w tym usługi informatyczne i marketingowe.

2.   [Social media]
Dane użytkowników, którzy wchodzą z Administratorem w interakcję na portalach społecznościowych (Facebook, Instagram, Linkedin) poprzez polubienie strony, zareagowanie na publikowane posty, udostępnienia postów, dodawanie komentarzy, wysyłanie wiadomości na pośrednictwem prowadzonego konta lub dodanie się do wydarzenia. Poprzez interakcje Administrator może mieć dostęp do imienia i nazwiska, wizerunku, profilu publicznego oraz innych informacji, jakie przekażesz w wiadomości lub komentarzu. Podanie danych w tym celu jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość lub prowadzenia komunikacji. Podstawą przetwarzania tych danych jest prawnie uzasadniony interes administratora w celu komunikacji z użytkownikami oraz analizy tej komunikacji (art. 6 ust. 1 lit f RODO). Dane te Administrator przechowuje jedynie przez okres niezbędny do komunikacji z użytkownikami, analizy tej komunikacji oraz przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. Dane te Administrator może przekazywać jedynie podmiotom świadczącym dla niego usługi niezbędne do prowadzenia komunikacji, w tym usługi informatyczne i marketingowe.

6.   [Świadczenie usług]
W ramach świadczenia przez Administratora usług dietetycznych i psychodietetycznych przetwarzane są dane osobowe osoby korzystającej z usług tj. Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie niezbędności do zawarcia i wykonania umowy świadczenia usług w zakresie danych zwykłych tj. imienia, nazwiska, adresu email, numeru telefonu, identyfikatora internetowego jeśli usługa jest świadczona online (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz na podstawie udzielonej zgody w zakresie danych o zdrowiu (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), w celu rozliczenia świadczenia usług na podstawie niezbędności do wypełnienia obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz w celu komunikacji na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora w postaci komunikacji na podane dane kontaktowe (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Zgoda może być w każdym czasie cofnięta bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Odbiorcami danych osobowych będą jedynie podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi niezbędne do wykonania usług dietetycznych lub psychodietetycznych, tj. w  szczególności podmioty serwisujące i udostępniające urządzenia i systemy, w których przetwarzane są dane osobowe oraz w zakresie archiwizacji i niszczenia dokumentacji lub usługi księgowe, jak również dostawcy systemów i narzędzi do zapisywania wizyt, prowadzenia kalendarza i przechowywania danych. Serwis ZnanyLekarz.pl (ZnanyLekarz sp. z o.o., ul. Kolejowa 5/7, 01-217 Warszawa) jest oddzielnym administratorem danych osobowych osób, które zapisały się na wizytę przez ten serwis i jako podmiot przetwarzający może być dostawcą systemów i narzędzi do zapisywania wizyt, prowadzenia kalendarza i przechowywania danych na zlecenie Administratora i w celach określonych powyżej. Personel Administratora może mieć dostęp do powyższych danych wyłącznie na podstawie upoważnienia i przy zobowiązaniu się do zachowania poufności.

Dane osobowe będą przechowywane przez okres świadczenia usług dietetycznych lub psychodietetycznych, a po tym czasie przez okres 5 lat od ich zakończenia.

IV. Informacja o plikach cookies i tworzeniu profilu użytkownika

1. [Cookies]
Serwis korzysta z plików cookies. Pliki cookies nie służą do identyfikacji użytkowników. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

2. [Cele wykorzystywania cookies]
Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:

– tworzenia statystyk i prowadzenia analityki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
– utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu,
– określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.

3. Administrator korzysta w Serwisie z następujących plików cookies:

Rodzaj pliku cookieNazwa
pliku cookie
DostawcaFunkcjaCzas
przechowywania
Analityczne
Niezbędne – –– 
Marketingowe – –
Sesyjny  –  –

4. [Wyłączenie cookies]
Przeglądarka internetowa zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownik może dokonać zmiany ustawień w tym zakresie z poziomu przeglądarki internetowej lub w oknie pozwalającym na zarządzanie ustawieniami cookies udostępnianym w Serwisie (manager plików cookies dostępny jest z poziomu stopki strony pod oznaczeniem „Ustawienia plików cookies”).

Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies. W Serwisie istnieje również możliwość wyłączenia funkcji cookies po rozwinięciu paska z informacjami o cookies na dole strony Serwisu. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

5.     [Wykorzystywanie cookies]
Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów wskazanych w niniejszej Polityce.

6.     [Statystyki]
Administrator gromadzi anonimowe dane dotyczące odwiedzin na stronach i analizuje je korzystając z Google Analytics. Narzędzie to nie udostępnia Administratorowi danych  umożliwiających identyfikację konkretnej osoby.

7.     [Zarządzanie reklamami]
W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/

8.     [Profilowanie]
W Serwisie dokonywane jest profilowanie w zakresie wyświetlania użytkownikowi dopasowanych do niego treści, które jednak nie prowadzi do podejmowania decyzji ze skutkiem prawnym dla użytkownika.

9.     [Blokowanie]
W celu zablokowania wykorzystywania swoich danych w Google Analytics możesz zainstalować dodatek blokujący Google Analytics w swojej przeglądarce, dostępny tu: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/?hl=pl

V. Logi serwera.

 1.   [Administrowanie Serwisem]
Informacje o niektórych zachowaniach Użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych. Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.

2.   [Zasoby]
Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać następujące informacje, wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem:

a. czas nadejścia zapytania,
b. czas wysłania odpowiedzi,
c. nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
d. informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
e. adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referrer link) – w przypadku, gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
f. informacje o przeglądarce użytkownika,
g. informacje o adresie IP.

VI. Twoje Prawa

 1. [Bezpieczeństwo]
Wszelkie dane osobowe są przetwarzane zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych adekwatne do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane osobowe przed udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym, utratą, czy uszkodzeniem.

2.  [Transfer danych poza EOG]

W zakresie przetwarzania danych z wykorzystaniem usług Google dane te mogą w tym zakresie być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, w odniesieniu do przekazania danych do Wielkiej Brytanii, Kanady, Izraela, Japonii i USA uznaje się, na podstawie decyzji Komisji Europejskiej, że stopień ochrony danych osobowych w tych państwach jest odpowiedni, a w odniesieniu do pozostałych państw, w których w ramach usług Google może dochodzić do
przetwarzania danych, stosowane są klauzule umowne zapewniające odpowiedni poziom ochrony.

3. [Prawa jednostki]
W stosunku do wszystkich podanych danych osobowych, na zasadach określonych w RODO, masz prawo do:
– uzyskania informacji dotyczącej przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących ci praw, udzielonej w zwięzłej, przejrzystej, zrozumiałej i łatwo dostępnej formie, jasnym i prostym językiem,
– niepodlegania decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec Ciebie skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Ciebie wpływa, chyba, że została wyrażona wyraźna zgoda lub pozwalają na to przepisy praw lub jest to niezbędne do zawarcia lub wykonania umowy,
– cofnięcia zgody, jeżeli przetwarzanie odbywało się na tej podstawie,
– wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e lub f RODO,
– dostępu do swoich danych osobowych, w tym do uzyskania informacji o przetwarzaniu Twoich danych, w szczególności o celach, kategoriach przetwarzania, odbiorcach i okresie przechowywania danych,
– sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe, jak również z uwzględnieniem celów przetwarzania, masz prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia,
– usunięcia danych osobowych (chyba że zachodzą przesłanki z art. 17 RODO umożliwiające dalsze przetwarzanie danych, np. do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń),
– ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach określonych w art. 18 RODO,
– przenoszenia danych tj. do otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego Twoich danych osobowych jej dotyczące, które zostały przez Ciebie dostarczone, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub umowy oraz gdy przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany,
– poznania źródła danych, gdy dane nie zostały zebrane od Ciebie,
– wniesienia skargi Prezesa Urzędu Ochrony Danych, jeżeli sądzisz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w szczególności ogólne rozporządzenie o ochronie danych.

4. [Kontakt]
W zakresie ochrony danych osobowych i realizacji swoich praw możesz skontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: hollimedica@gmail.com

5.  [Zmiana Polityki prywatności]
Administrator może dokonywać zmian lub aktualizacji w Polityce prywatności, jeśli będzie to wynikało z przepisów prawa, wytycznych dotyczących ochrony danych osobowych lub zmian w Serwisie. Zmiana Polityki prywatności wejdzie w życie każdorazowo w terminie 14 dni od opublikowania ostatniej wersji.